Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE FORMATION OF TEACHER'S READINESS FOR INNOVATIONS IN CONDITIONS OF UNIVERSIY-SCHOOL PARTNERSHIP

Abstract

The article presents the theoretical and experimental
data of the program for building teachers readiness
for innovations in the system of professional development.
University-school partnership is considered to be a condition
of raising the effectiveness of the process. The methodological
basis of the program is andragogical approach which
meets the goals and needs of teachers as adult learners in
educational process.

About the Author

Наталья Бирюкова
Марийский государственный университет (г. Йошкар-Ола)
Russian Federation


References

1. Агапов Ю.В. Методологические и концептуальные основы технологического обеспечения инновационной деятельности в образовании: монография /Ю.В. Агапов. Рязань: РИРО, 2004. 198 с.

2. Бирюкова Н.А. Реализация андрагогических принципов обучения взрослых в системе непрерывного образования / Н.А. Бирюкова // Сибирский педагогический журнал. 2007. № 15. С. 4-9.

3. Кондратенко Е.В. Социальное партнерство как фактор развития образовательного пространства школы / Е.В. Кондратенко // Развитие общеобразовательной школы: от традиций к инновациям: сборник статей и методических рекомендаций. Йошкар-Ола: МИО, 2010. С. 36-45.

4. Корсунов А.В. Социальное партнерство в образовании взрослых / А.В. Корсунов, Н.П. Литви-нова, З.Н. Сафина / Министерство образованияРФ. Татарский институт содействия бизнесу. Великий Новгород и др.: ТИСБИ, 2002. 188 с.

5. Лазарев В.С. Введение в педагогическую инноватику / В.С. Лазарев, Б.П. Мартиросян. М., 2004. 360 с.

6. Новикова Т.Г. Проектирование и экспертиза инновационной деятельности в образовании / Т.Г. Новикова. Вып. 12. М.: ЦРСДОД, 2001. 64 с.


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)