Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMING SKILLS OF RESEARCH ACTIVITY OF STUDENTS OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS WITH THE HELP OF INFORMATION AND EDUCATION RESOURCES

Abstract

The article is devoted to the problems of scientific
and technological provisions for students research skills
development in the conditions of growing informatization. Personally
oriented and competence approaches form a concept
base of the required methodology. Technological peculiarities
of electronic educational products based on Windows supplements
were taken into consideration.

About the Authors

Елизавета Барахсанова
Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова (г. Якутск)
Russian Federation


Анастасия Атласова
Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова (г. Якутск)
Russian Federation


Михаил Прокопьев
Северо-Восточный федеральный университет им. М.К. Аммосова (г. Якутск)
Russian Federation


References

1. Барахсанова Е.А., Мордовская А.В., Панина С.В. Научно-методическое сопровождение иссле- дований студентов и аспирантов посредством внедрения кейс-технологии // Сборник матери- алов III международной научно-практической конференции. Петрозаводск, 2009.

2. Захарова И.Г. Информационные технологии в образовании. М., 2003.

3. Информационно-коммуникационные техноло- гии в профессиональном образовании: тенден- ции, стратегия, практика: Сб. матер. межрег. науч.-практ. конф., 8 дек. 2009 г. Якутск, 2009.

4. Педагогические аспекты совершенствования регионального образования: монография / Подред. А.В. Мордовской, Е.С. Сергиной. М., 2010.

5. Слободчикова А.А., Барахсанова Е.А. Проблемы внедрения разработанных учебных средств в образовательный процесс // Дистанционное и виртуальное обучение. 2008. № 8.

6. Слободчикова А.А., Барахсанова Е.А. Внедрение новых электронных разработок в образователь- ный процесс в виде спецкурсов // Дистанцион- ное и виртуальное обучение. 2009. № 6.


Review

Views: 64


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)