PROJECTING EXPERIMENTAL BACHELORS OF EDUCATION PROGRAMMES IN SPECIAL NEEDS EDUCATION (DEFECTOLOGY)
Abstract
out defectology as a special area of bachelors training. The
key problems of the bachelors basic programme projecting in
accordance with the Russian Federal Standards of Education
have been revealed. The authors also focus their attention on
the programme and standards correlation, specific character
of the curriculum and educational content within the framework
of the competency-based educational model.
About the Authors
А. АлмазоваRussian Federation
Ю. Костенкова
Russian Federation
References
1. Анисимов П.Ф. О задачах вузов по переходу на уровневую систему высшего профессионально- го образования // Высшее образование в России. Научно-педагогический журнал Министерства образования и науки РФ. 2010. № 3. С. 3-7.
2. Байденко В.И. Выявление состава компетенций выпускников вузов как необходимый этап про- ектирования ГО С ВПО нового поколения: Ме- тодическое пособие. М., 2006. 72 с.
3. Проектирование основных образовательных программ, реализующих федеральные государс- твенные образовательные стандарты высшего профессионального образования: Методичес- кие рекомендации для руководителей и актива учебно-методических объединений вузов. Пер- вая редакция. М., 2009. 80 с.
4. Фиапшев Б.Х. Образовательные стандарты, ав- тономия высшей школы, академические свобо- ды. М., 2008. 216 с.