Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ORGANIZING STUDENTS PRACTICE THROUGH DISTANCE LEARNING TECHNOLOGIES

Abstract

Practical training at distance learning courses
requires virtual world creation capable of modeling the effect
of presence. The virtual experiment is efficient when it is not
distinguishable from remotely executed real experiment. Such
practice is aimed at using knowledge in various subject areas.
The article supplies an example of virtual experiment held for
students in economics and business administrarion.

About the Author

И. Нагаева
Институт государственного управления, права и инновационных технологий (г. Москва)
Russian Federation


References

1. Гвоздева Т.В. Проектирование информацион- ных систем: Учеб. пособие. Ростов н/Д, 2009. 508 с.

2. Магазанник В.Д. Человеко-компьютерное взаи- модействие: Учеб. пособие. М., 2011. 288 с.

3. Маслобоев А.В. Гибридная архитектура интел- лектуального агента с имитационным аппаратом // Вестник МГТУ. 2009. Т. 12. № 1. С. 113-124.

4. Пасмуров А.Я. Как эффективно подготовить и провести конференцию, семинар, выставку. СПб., 2006. 272 с.

5. Скобелев П.О. Виртуальные миры и интеллекту- альные агенты для моделирования деятельности компании // Труды VI Национальной конферен- ции по искусственному интеллекту, г. Пущино, 5-7 ноября 1998 г. Пущино, 1998. Т. 2. С. 714-719.

6. Тимофеев А.В. Мультиагентное и интеллекту- альное управление сложными робототехни- ческими системами // Теоретические основы и прикладные задачи интеллектуальных инфор- мационных технологий. СПб.,1999. С. 71-81.

7. Усков И.В. Информационно-коммуникацион- ные технологии как средство развития мотива- ции учебной деятельности студентов: Автореф. дис. ... канд. пед. наук. Рязань, 2006. 22 с.

8. Шишаев М.Г., Шемякин А.С., Маслобоев А.В. Рекуррентная агентная модель продвижения новой образовательной услуги // Труды II Межд. конф. Системный анализ и информационные технологии САИТ; 2007, 10; 14 сент. 2007 г. Об- нинск. В 2 т. Т. 1. М., 2007. С. 285-287.


Review

Views: 59


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)