Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THEME - THE PROBLEMS OF COMPUTERIZATION OF BIOLOGY TEACHING PROCESS IN THE PEDAGOGICAL HISTORY OF THE SECOND HALF OF THE XX AND THE BEGINNING OF THE XXI CENTURIES

Abstract

At the turn of the century there has been observed an increase in number of education establishment equipped with modern computers, notably growing at a fast pace at the beginning of the XXI century. Computers are multifunctional regarding their purpose and thus can be used at some other lessons including biology,- namely for statistical processing of data, information storage, controlling different processes as well as simulation. This article highlights the problems of computerization of biology teaching process in the pedagogical history of the second half of the XX and the beginning of the XXI centuries.

About the Author

Ирина Скворцова
Московский государственный областной университет
Russian Federation


References

1. Галеева Н.Л. Современный кабинет биологии: Работа учителя на основе дидактики личностноориентированного образовательного процесса. - М.: 5 за знания, 2005. - С. 192.

2. Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: проблемы и перспективы. - М.: Педагогика, 1987. - С. 264.

3. Машбиц Е.И. Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения. - М.: Педагогика, 1988. - С. 191.

4. Пономарёва И.Н., Соломин В.П., Сидельникова Г.Д.; Под ред. Пономарёвой И.Н. Общая методика обучения биологии: Учеб. пособие для студентов педагогических вузов - М.: Издательский центр «Академия», 2003. - С. 272.

5. Пугал Н.А., Трайтак Д.И. Кабинет биологии. - М.: Гуманитарный издательский центр ВЛАДОС, 2000.- С. 192.

6. Савельев А.Я. Проблемы автоматизации обучения. Вопросы психологии. 1986. №2. - С. 11-20.

7. Тихомиров О.К. Бабанин Л.Н. ЭВМ и новые проблемы психологии. - Изд-во Московского университета, 1986. - С. 204.

8. Харламов И.Ф. Педагогика. - М.: Высшая школа, 1990. - С. 576.


Review

Views: 68


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)