QUESTIONS OF PERSONAL INTERNAL MICROENVIRONMENT FORMATION
Abstract
is investigated. This formation arises from infl uence of three interconnected external
microenvironments: educational, social and cultural. Highest levels of development of the
marked microenvironments are: self-education, socialization, spiritual and moral development
of the person.
About the Author
А. ДарамаеваRussian Federation
References
1. Коджаспирова Г.М., Коджаспиров А.Ю. Педагогический словарь: Для студентов высш. и сред. пед. учеб. зав-й.- М.: Изд-й центр "Академия", 2000.- 176 с.
2. Большой энциклопедический словарь: В 2-х т. / Гл. ред. А.М. Прохоров.- М.: Сов. энциклопедия, 1991.- Т.2.- 768 с.
3. Новые ценности образования: Тезаурус.- М.: Инноватор, 1995.-№1.-113 с.
4. Новикова Л.И. Воспитательная система - среда - управление (О взаимосвязи понятий): Матер. науч.- практ. конф.- Ч.1.- Екатеринбург, 1995.-С.12-16.
5. Петровский В.А. Идея «Я» - мир» в развитии личности / Новые ценности образования: десять концепций и эссе: Сб. / Под ред. Н.Б. Анохи ной, К.М. Лафлин.- М., 1996.- № 6.- 196 с.
6. Киселева Е.В. Развитие творческих способностей старшеклассников в условиях дополнительного образования: Дис. ... канд. пед. наук.- Челябинск, 2000.- 167 с.
7. Большой энциклопедический словарь: В 2-х т. / Гл. ред. А.М. Прохоров.- М.: Сов. энциклопедия, 1991.- Т.1.- 863 с.