Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

The Term System, Connected with the Steps of Developing Test Tasks and with the of their Quality

Abstract

It was developed typology of every test task, based on the essential characteristics. The quality of a test task and a test in the whole reflects the terms «validity» and «stability» that are interpreted one and the same way in pedagogical literature.

About the Author

Nikolei Saenko
ТSPI, Taganrog
Russian Federation


References

1. Михайлычев Е.А. Дидактическая тестология. – М.: Народное образование, 2001. – 432 с.

2. Майоров А.Н. Теория и практика создания тестов для системы образования. – М., 2000. – 352 с.

3. Краткий психологический словарь/ Сост. Л. А. Карпенко; Под общ. Ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. – М.: Политиздат, 1985.– 431 с.

4. Бурлачук Л.Ф. Психодиагностика. – Спб.: Питер, 2003. – 351 с.

5. Анастази А., Урбина С. Психологическое тестирование. – СПб.: Питер, 2002. – 668 с.

6. Кураев Г.А., Войнов В.Б. Валеология. Словарь терминов. Под ред. Чораяна О.Г. – Ростов н/Д: Изд. «ЦВВР», 2000. – 170 с.

7. Тягунова Т.Н. Философия и концепция компьютерного тестирования. – М.: МГУП, 2003. – 246 с.

8. Караваева И.А. Валидность педагогических тестов. – Ижевск: Издательский дом «Удмурт-ский университет», 2004. – 150 с.


Review

Views: 65


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)