Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

TEACHER’S COMPETENCE IN PREVENTING ICT NEGATIVE INFLUENCE

Abstract

The article focuses on the competence of the teacher to render assistance to the pupil and parents in decreasing negative informational influence of ICT (informational communicative technologies).

About the Author

E. V. Zerkina
Магнитогорский Государственный Университет
Russian Federation


References

1. Бондаревская Е.В., Кульневич С.В. Парадигмальный подход, Педагогика, 2004. - № 10. - С. 30

2. Зеркина Е.В. К вопросу о девиантном поведении школьников в сфере компьютерных технологий // XVI Международная конференция-выставка «Информационные технологии в образовании»: Сборник трудов участников конференции. Часть II. – М.: «БИТ про», 2006 – 208с. – с.109-112.

3. Концепция модернизации российского образования на период до 2010 года //Официальные документы в образовании. – №4 (175), февраль. – 2002. – с. 1-14.

4. Хуторской А. Ключевые компетенции как компонент личностно-ориентированной парадигмы образования / Народное образование. - 2003.- №2. - с. 58 – 64, 53


Review

Views: 53


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)