Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PEDAGOGICAL CONDITIONS FOR PREPARING A FUTURE PRIMARY SCHOOLTEACHER FOR ORGANIZING INTERACTION WITH YOUNGER SCHOOLCHILDREN

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2020-4-61-69

Abstract

Aim. To identify and describe in detail the pedagogical conditions for preparing a future primary school teacher to organize interaction with younger students. Methodology. The author analyzed the theoretical material, as well as the empirical experience of scientists in the field of interaction of subjects of the pedagogical process. Results. The need for creating certain types of pedagogical conditions that are necessary for the successful preparation of a future elementary school teacher to organize interaction with younger students is justified. Research implications. The best practices of scientists on the research problem, as well as in formulating their own proposals for improving the conditions for the training of future specialists in the field of primary education are summarized.

About the Author

V. A. Dvoluchanskaya
Luhansk State Pedagogical University
Russian Federation


References

1. Библер B. C. От наукоучения - к логике культуры: Два философских введения в двадцать первый век. М., 1991. 414 с.

2. Галанова М. А. Формирование профессионально-субъектной позиции студентов педвуза в процессе педагогической практики : дис.. канд. пед. наук. Уфа, 2006. 173 с.

3. Добрынина Т. Н. Интерактивные технологии обучения : учебно-методический комплекс [Электронный ресурс]. URL: https://search.rsl.ru/ru/record/01005082699 (дата обращения: 15.04.2020).

4. Закирова А. Ф. Теоретико-методологические основы и практика педагогической герменевтики: дис. … докт. пед. наук. Тюмень, 2001. 317 с.

5. Инновационные процессы в образовании. Тьюторство. Ч. 1.: учебное пособие для вузов: в 2 ч. /

6. С. А. Щенников и др.; Отв. ред. С. А. Щенников и др. М., 2018. 188 с.

7. Крылова Н. Б., Александрова Е. А. Очерки понимающей педагогики. М., 2001. 448 с.

8. Педагогический энциклопедический словарь / под ред. Б. М. Бим-Бад. М., 2002. 528 с.

9. Петрова В. Н. Педагогическое сотрудничество или когда нравится учиться и учить. М., 1999. 128 с.

10. Петрова Н. П., Халилов С. Р. Реализация метода проектов подготовке педагогов. Ставрополь, 2015. 196 с.

11. Пронина Н. А. Формирование субъектной позиции у студентов языкового вуза : автореф. дис.. канд. пед. наук. Ижевск, 2005. 19 с.

12. Психология субъектности педагога: монография / под ред. Е. Н. Волкова. Н. Новгород, 2001. 272 с.

13. Руденко А. М. Педагогика в схемах и таблицах: учебное пособие для вузов. Ростов-на-Дону, 2016. 173 с. (Зачёт и экзамен).

14. Телегин М. В. Теория и практика диалогического воспитания детей старшего дошкольного и младшего школьного возраста. М., 2006. 272 с.

15. Факторович А. А. Педагогические технологии: учебное пособие для академического бакалавриата. М., 2016. 113 с.

16. Asatryan A. J. Primary Education Pedagogy, Teaching. Manual. Yerevan, 2017. 160 p.


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)