Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PROBLEMS OF ORGANIZING EXTRACURRICULAR ACTIVITIES IN PHYSICS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2020-3-95-101

Abstract

Aim. To study the problem of organizing extracurricular activities of students of the primary school. Methodology. The organizational model of extracurricular activities is considered. In the course of the research, legal-normative and methodological documents were analyzed, the results of scientific research on the problem were summarized, and the search stage of the pedagogical experiment was conducted. Results. The method of planning extracurricular activities based on the database of modular puzzles is shown; methodological recommendations for writing working programs are given. Research implications. The model of extracurricular activities is theoretically substantiated; the “Intellectual Monday” program is developed for organizing the extracurricular activities in Physics.

About the Authors

A. V. Popova
Municipal institution of general education Lyceum # 12; Moscow Region State University
Russian Federation


S. A. Kholina
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Бабенко О. Ю. Организация исследовательской деятельности обучающихся по физике в средней школе // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2017. № 2. C. 102-108.

2. Буш А. Ф. Внеурочная деятельность и её роль в мотивации обучающихся к изучению физики в основной школе // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2018. № 1. С. 26-35.

3. Величкин В. Е. Содержание и структура учебно-методического комплекса учебной дисциплины «Концепции современного естествознания» (ФГОС 3 ПЛЮС) // Физика в школе. 2016. № S3. С. 39-43.

4. Жакун В. В. Внеурочная деятельность как средство развития творческих способностей кадетов в рамках реализации ФГОС // Молодой учёный. 2016. № 8. С. 948-950.

5. Леушкина Н. А. Формирование исследовательской компетентности обучающихся в рамках организации внеурочной деятельности // Молодой учёный. 2016. № 8-5 (112). С. 32-35.

6. Немирович Е. М. Внеурочная деятельность по физике как одно из средств формирования исследовательской компетенции // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2017. № 2. C. 125-132.

7. Ошемкова С. А. О концепции интегрированного пропедевтического курса физики «Математика и механика» // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 4. С. 101-108.

8. Попова А. В. Организация внеурочной деятельности по физике, направленная на развитие творческих способностей обучающихся // Педагогическое образование и наука. 2018. № 6. С. 114-118.

9. Холина С. А. Проблема пропедевтического обучения физике в условиях модернизации системы образования // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2017. № 2. С. 140-147.

10. Холина С. А., Попова А. В. Использование метода управления проектом во внеурочной деятельности по физике // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2018. № 1. С. 91-98.


Review

Views: 115


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)