Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

DIFFERENTIAL TEACHING OF THE FOREIGN GRAMMAR IN HETEROGENEOUS CLASSES AT A SECONDARY SCHOOL

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2018-1-72-81

Abstract

The article considers the problem of a differentiated approach to teaching the grammar of a foreign language at a secondary school. The author carried out a survey of secondary school students in order to reveal their attitude towards the subject "English" and identify the main difficulties they face while learning English. The analysis shows that it is necessary to consider individual and psychological characteristics of students in the educational process. In this regard, the article presents a technology of grammar training and provides a description of the practical implementation of differential approach to teaching.

About the Author

Ekaterina M. Pribylnova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Андреев В.И. Педагогика творческого саморазвития: инновационный курс: учеб. пособие для студентов вузов, обучающихся по специальности «Педагогика». Казань. 1998. 317 с.

2. Английский язык (Английский в фокусе), 5 класс: учебник для общеобразовательных организаций / Ю.Е. Ваулина и др. М., 2015. 164 с.

3. Гальперин П.Я. Психология мышления и учение о поэтапном формировании умственных действий // Психология как объективная наука: избранные психологические труды. Воронеж, М., 1998. С. 272-317.

4. Гальперин П.Я. Методы обучения и умственного развития ребенка. М., 1985. 45 с.

5. Жафяров А.Ж., Никитина Е.С., Федотова М.Е. Индивидуализация и дифференциация в педагогической теории и практике (анализ отечественного опыта). Новосибирск, 2004. 36 с.

6. Кузьмина В.М. Дифференциация процесса обучения в условиях ФГОС II поколения: к постановке проблемы // Педагогика и психология. Электронный научный журнал. 2012. Вып. 4 (6). Октябрь-декабрь. URL: http://www.pedagogy-and-psychology.ingnpublishing.com/archive/2012/release_4_6_octoberdecember/kuz_mina_v_m_differenciaciya_processa_obucheniya_v_usloviyah_fgos_ii_pokoleniya_k_postanovke_problemy (дата обращения: 27.11.2017).

7. Петренко С.С. Педагогическая психология: задачник. М., 2014. 118 с.

8. Пешкова В.Е. Педагогические технологии начального образования: курс лекций: учебное пособие. М., 2015. 161 с.

9. Унт И.Э. Индивидуализация и дифференциация обучения. М., 1990. 190 с.

10. Юсупова Н.И., Тарасова Т.Д., Суханова М.В., Швеппе Х. Репрезентативные системы и психологический тип личности: влияние на мотивацию к обучению // IEEE International Conference on Advanced Learning Technologies, Kazan, Russia, August 9-12, 2002. С. 181-184.


Review

Views: 221


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)