Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PRACTICAL EXPERIENCE OF APPLYING THE AUTHOR’S TECHNIQUE OF TEACHING BRUSH-PAINTING AT THE LESSONS IN THE RUSSIAN DOLL WORKSHOP

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2018-2-161-167

Abstract

The presented article examines the main criteria for the work of the teacher and students in the art workshop of the Russian doll from the standpoint of reviving the traditional craft, as well as the formation of professional competencies for further artistic activities of students of baccalaureate. The author considers it possible to provide general information on functioning of the workshop for the period from 2008 to 2018 and to determine the main parameters for the success of the practical training. the characteristic features of the author's methodology aimed at creating students full-fledged creative objects and the integration of disciplines in the work of the Department of Folk and Art Crafts are identified and described. Conclusions are made about the qualitative and quantitative data of the results of the workshop.

About the Author

Nikolay V. Mikhailov
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Галкина М.В., Михайлов Н.В. Практика студента отделения декоративно-прикладного искусства на производстве // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 1. С. 101-103.

2. Даутова О.Г., Галкина М.В., Крючков Е.М. Формирование художественно-образного мышления студентов на занятиях по материаловедению (художественная керамика) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика 2015. № 1. С. 59-64.

3. Ломов С.П., Лейфа А.В., Плутенко А.Д. Перспективы развития высшего педагогического образования в России: тенденции и риски // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 1. С. 113-119.

4. Мамонтова Т.В. Традиционное декоративно-прикладное искусство и современный дизайн: синтез идей и технологий // Культурное наследие России. 2013. С. 66-69.

5. Некрасова М.А. Народное искусство России в современной культуре XX-XXI век. М., 2003. 254 с.

6. Цибина К.Е. Декоративно-прикладное искусство как механизм и средство социализации и самореализации обучающегося // Роль инноваций в трансформации современной науки: сборник статей Международной научно-практической конференции, г. Уфа, 1 июня 2017 г.: в 6 ч. Ч. 3. Уфа, 2017. С. 200-201.

7. Чистов П.Д. Условия формирования образовательной среды художественной мастерской // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2016. № 2. С. 179-189.


Review

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)