Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ORGANIZATIONAL AND METHODICAL BASES OF INNOVATIVE DEVELOPMENT OF THE SYSTEM OF RETRAINING AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF TEACHERS OF TECHNOLOGY AT A HIGHEREDUCATION INSTITUTION

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2018-3-158-168

Abstract

The article is devoted to the organizational and methodical bases of innovative development of the system of retraining and professional development of teachers of technology at a higher education institution. The article defines the methodological aspects of innovative development of educational process in the system of retraining and professional development of teachers of technology at the faculty of technology and business (FTP), specific problems of this development are defined and ways of their solution in the system of retraining and advanced training of teachers of technological education are offered.

About the Authors

Lyudmila N. Anisimova
Moscow Region State University
Russian Federation


Svetlana A. Klenikova
Moscow Region State University
Russian Federation


Elena A. Antropova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. История и сегодняшний день факультета технологии и предпринимательства МГОУ / Л.Н. Анисимова и др. // Школа и производство. 2016. № 8. С. 48-53.

2. Анисимова Л.Н. Развитие творческой и научно-исследовательской деятельности студентов - будущих учителей технологии // Право и практика. 2017. № 2. С. 236-243.

3. Анисимова Л.Н., Кленикова С.А., Мусатова М.А., Антропова Е.А. Бакалавриат - первая ступень высшего профессионального образования: по программе подготовки бакалавров по направлению подготовки 44.03.05 - Педагогическое образование, профиль: «Технологическое и экономическое образование»: монография. М., 2017. 434 с.

4. Анисимова Л.Н., Туманова И.П. Учебно-воспитательная среда как инструмент формирования профессиональных компетенций студентов при подготовке к профориентационной работе со школьниками // Фундаментальные исследования. 2013. № 1. С. 104-110.

5. Антропова Е.А. Выявление особенностей профессионального самоопределения старшеклассников в условиях профильного обучения // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2016. № 2. С. 102-112.

6. Кленикова С.А. Методическая подготовка бакалавров педагогического образования // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2016. № 1. С. 111-117.

7. Кленикова С.А. Роль педагогической практики в формировании профессиональной компетентности будущего бакалавра педагогического образования // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 4. С. 57-65.

8. Мусатова М.А. Основные принципы развития профессиональной направленности бакалавров педагогического образования на основе исследовательско-творческой деятельности // Современные наукоемкие технологии. 2016. № 4-1. С. 163-166.


Review

Views: 59


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)