Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

USING CLOUD TECHNOLOGIES AND VIRTUAL SYSTEMS INEDUCATIONAL ACTIVITIES OF A MODERN TEACHER

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-244-250

Abstract

In article substantiates the relevance of the problem of using cloud technologies and systems of virtualization in the conditions of education system modernization and development of network technologies. Issues of organizing effective interaction of pedagogical workers and students within a united informational educational environment are considered by means of the modern information technologies based on cloud computing and virtualization. Besides, problems of choice and practical application of cloud services and platforms for creating and developing a united informational space of an educational organization are analyzed.

About the Author

Mihail Shevchuk
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Государственная программа Российской Федерации «Развитие образования» на 2013-2020 годы // Официальный ресурс Министерства образования и науки Российской Федерации. URL: http://минобрнауки.рф/документы/2474 (дата обращения: 10.01.2017).

2. Концепция развития единой образовательной среды (разработчик - Министерство образования и науки) // Официальный веб-сайт Российской ассоциации электронных коммуникаций (РАЭК). URL: http://raec.ru/upload/files/ eios_conception.pdf (дата обращения: 10.01.2017).

3. Облачные сервисы. Взгляд из России / под ред. Е. Гребнева. М., 2011. 282 с.

4. Официальный сайт облачной платформы Microsoft Azure. URL: https://azure.microsoft.com/ru-ru (дата обращения: 10.01.2017).

5. Официальный сайт платформы облачных веб-сервисов Amazon Web Services [Электронный ресурс]. URL: https://aws.amazon.com/ru/?nc2=h_lg (дата обращения: 10.01.2017).

6. Профессиональный стандарт педагога // Официальный ресурс Министерства образования и науки Российской Федерации. URL: http://минобрнауки.рф/документы/3071/печать (дата обращения: 10.01.2017).

7. Риз Дж. Облачные вычисления. СПб., 2011. 288 с.


Review

Views: 141


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)