Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

FORMATION OF HIGH SCHOOL STUDENTS’ PROFESSIONALSELF-DETERMINATION THROUGH NETWORK INTERACTION

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-237-243

Abstract

The article deals with the basic aims and methods of systematic work on networking between an educational organization, a family, as wel as a university, research organizations and enterprises.The necessity of creating motivating educational environment for children and adolescents is substantiated. As an example of effective educational environment aimed at developing professional self-determination of secondary school students the experience of the educational center of scientific-technical and innovative activity development "Leader", organized on the basis MBOU school № 5 UIOP Solnechnogorsk.

About the Author

Victoria Grudinina
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Горбунова Н.В., Кочкина Л.В. Методика организации работы над проектом // Образование в современной школе. 2000. № 4. С. 21-27.

2. Грудинина В.В. Сотрудничество школы и вуза в проектной деятельности по физике - одно из средств социализации обучаемых в средней школе // Образование и общество. 2013. № 3. С. 29-34.

3. Грудинина В.В. Формирование профессионального самоопределения обучающихся в проектной деятельности по физике в общеобразовательной школе: дис. …канд. пед. наук. М., 2015. 215 с.

4. Матяш Н.В. Психология проектной деятельности школьников в условиях технологического образования / под ред. В.В. Рубцова. Мозырь, 2000. 286 с.

5. Наумов А.Л. Исследование влияния характера проектной деятельности по физике на формирование ключевых компетенций учащихся: дис. …канд. пед. наук. М., 2010. 240 с.

6. Чечель И.Д. Управление исследовательской деятельностью педагога и учащегося в современной школе. М., 1998. 144 с.

7. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования (утверждён приказом Министерства образования и науки № 1155 от 17.10.2013 [Электронный ресурс]. URL: http://www.методкабинет.рф (дата обращения: 03.02.2017).


Review

Views: 81


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)