Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PRACTICE IN VOCATIONAL TRAINING OF MASTERSOF PEDAGOGICAL EDUCATION

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-219-227

Abstract

The role, place, purpose, objectives and functions of the practice of masters of pedagogical education in vocational training are examined. The structural model of practice is developed, the methodological basis of which is the competence, activity and practical approaches. This model allows to treat the practice as a continuous process that involves two phases, and which satisfies the allocated system organizational-methodical conditions. The presented approach to practice of masters creates conditions for increasing the efficiency of interaction between the actors of the educational activity, promotes optimal integration of theoretical training and professional activity of students during practice, ensuring the success of its implementation.

About the Authors

Maria Rassudovskaja
Moscow Region State University
Russian Federation


Tatjana Gran
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Барашкина С.Б., Барашкин А.А. Технология проблемно-диалогического обучения как средство развития деятельностных компонентов в образовании // Известия Саратовского университета. Новая серия. Серия: Акмеология образования. Психология развития. 2014. № 1. С. 33-37.

2. Педагогическая практика в подготовке бакалавров педагогического образования в контексте ФГОС: взгляд на проблему Т.А. Бахор, Е.В. Гордиенко, Н.В. Кулакова и др. [Электронный ресурс] // Современные проблемы науки и образования: [сайт]. 2014. № 5. URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=14431 (дата обращения: 01.05.2017).

3. Грань Т.Н. Готовность будущего учителя математики к осуществлению инновационной деятельности в общеобразовательных организациях // Педагогическое образование и наука: научно-методический журнал. 2016. № 6. С. 111-114.

4. Грань Т.Н. Образовательная среда курса математики в системе общего образования // Педагогическое образование и наука: научно-методический журнал. 2015. № 6. С. 53-56.

5. Забелина С.Б. Критерии, показатели и уровни сформированности исследовательской компетентности магистрантов педагогического образования по направлению «Математическое образование» // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2013. № 4. С. 29-34.

6. Захарова Т.В., Басалаева Н.В. Диалог как технология обучения: основные понятия и характеристики [Электронный ресурс] // Международный журнал экспериментального образования. 2016. № 2-2. С. 245-248. URL: https://expeducation.ru/ru/article/view?id=9566 (дата обращения: 01.05.2017).

7. Профессиональный стандарт педагога [Электронный ресурс]. URL: http:/минобрнауки.рф/документы/3071/печать (дата обращения: 01.05.2017).

8. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования направления подготовки 44.04.01 Педагогическое образование (уровень магистратуры) [Электронный ресурс]. URL: http://минобрнауки.рф/%D0%B4%D0%BE%D0%BA%D1%83%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D1%82%D1%8B/5034/%D1%84%D0%B0%D0%B9%D0%BB/4029/Prikaz_%E2%84%96_1505_ot_21.11.2014.pdf (дата обращения: 01.05.2017).


Review

Views: 108


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)