Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE SPECIFICITY OF SELECTING CREDIT AND EXAMINATION MATERIALS ON THE SUBJECT “FOREIGN LANGUAGE” FOR NON-LINGUISTIC MASTER STUDENTS

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-179-187

Abstract

The article is devoted to one of the most important resources of increasing the teaching-learning process efficiency - selecting credit and examination materials properly. The author acquaints the readers with the experience in this area obtained by the Department of Foreign Languages of Moscow State Regional University in the process of working with Master students of the Faculty of Technology and Entrepreneurship. The emphasis is made on using the Master students’ social, educational and professional experience, taking into consideration their age peculiarities and career achievements.

About the Author

Inna Borisova
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Аверина О.И., Горбунова Н.А. Двухуровневая система российского образования: проблемы и перспективы // Интеграция образования. 2012. № 3. С. 3-8.

2. Галиновский А.Л., Хапаева С.С. Вопросы и задачи развития магистратуры в инженерных вузах // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 2. С. 108-115.

3. Гусейнов А.З. Педагогические проблемы модернизации вузовского образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.sgu.ru/sites/default/files/textdocsfiles/2015/03/04/guseynova.pdf (дата обращения: 05.01.2017).

4. Ларина Е.Б. Цели и задачи обучения иностранному языку в магистратуре в условиях внешнеэкономических связей региона на современном этапе // Перспективы науки и образования. 2013. № 6. С. 77-80.

5. Леденева А.В. Инновационные способы развития профессиональной активности магистранта [Электронный ресурс] // Современное общество и власть: [сайт]. URL: http://gmanagement.ru/index.php/ru/arxiv/06-2015r/259-ledeneva-062015 (дата обращения: 30.11.2016).

6. Роботова А.С. О смысле магистратуры: размышления преподавателя // Высшее образование в России. 2013. № 5. С. 45-50.

7. Степанова М.М. Современные подходы к обучению иностранному языку в магистратуре неязыкового вуза // Научно-технические ведомости Санкт-Петербургского государственного политехнического университета. Гуманитарные и общественные науки. 2010. № 2 (111). С. 109-114.

8. Федеральный закон № 125-ФЗ «О высшем и послевузовском профессиональном образовании» от 22.08.1996 (действ. ред., 2016), ст. 11, п. 4 [Электронный ресурс]. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_11446 (дата обращения: 30.11.2016).

9. Федеральный закон № 273-ФЗ «Об образовании в Российской Федерации» от 29.12.2012 (ред. от 03.07.2016, с изм. от 19.12.2016) (с изм. и доп., вступ. в силу с 01.01.2017), ст. 69 [Электронный ресурс]. URL: http://www.consultant.ru/document/cons_doc_LAW_140174/779e21e98202dcc3c9d0dd5994c7d061e7ab1f5f/ (дата обращения: 05.01.2017).


Review

Views: 50


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)