Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PROBLEM OF PHYSICS EDUCATION PROPAEDEUTICIN THE MODERNIZATION OF THE EDUCATION SYSTEM

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-140-147

Abstract

In the article the propaedeutic phase of teaching Physics is scrutinized, the results of scientific research on this problem are analyzed. The basic types of the content elements of the course of Physics at primary and basic schools are revealed. The author considers that it is advisable to organize students’ learning activities on mastering the elements of physics on the basis of the activity approach. The content model of the propaedeutic phase of training is described. The conclusion about the possible forms of propaedeutic training students is given.

About the Author

Svetlana Kholina
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Грань Т.Н. Образовательная среда курса математики в системе общего образования // Педагогическое образование и наука. 2016. № 6. С. 53-56.

2. Синявина А.А. Методы познания природы как системообразующие факторы конструирования курса физики основной школы (на примере электрического поля) // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика и математика. 2012. № 2. С. 72-81.

3. Синявина А.А. Формирование теоретических обобщений при изучении физики в общеобразовательных учреждениях. М., 2005. 108 с.

4. Федеральный государственный образовательный стандарт основного общего образования [Электронный ресурс]. URL: http://минобрнауки.рф (дата обращения: 10.01.2017).

5. Федеральный закон № 273-ФЗ от 29.12.2012. «Об образовании в Российской Федерации». М., 2013. 224 с.

6. Хижнякова Л.С. Введение в методику преподавания физики: в 2-х ч. Ч. 2 Методология педагогического исследования. М., 2006. 68 с.

7. Хижнякова Л.С. Системно-деятельностная парадигма образования по физике // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2012. № 3. С. 132-140.

8. Холина С.А. Содержательный компонент образовательной среды по физике в средней школе // Педагогическое образование и наука. 2015. № 6. С. 57-60.

9. Холина С.А. Требования к достижениям учащихся при изучении механического движения в курсе физики основной школы // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Физика-математика. 2012. № 1. С. 115-121.


Review

Views: 139


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)