Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

SYSTEM-ACTIVITY APPROACH WHEN PERFORMING A RESEARCHOF A WORKSHOP IN PHYSICS AT A SPECIALIZED SCHOOL

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-133-139

Abstract

In the article the system-activity approach in studying Physics at a secondary school is theoretically proved. This approach is represented by the interconnection of the system of knowledge in courses of Physics and methods of cognition. The structure of the workshop in Physics is given as a kind of systemic approach, including a set of elements which are stable and interdependent to each other. The characteristic functions of the elements of the structure are given. The features according to which the workshop in Physics for specialized schools can be attributed are shown. An example of a workshop in Physics for a specialized school is discussed, namely, the study of the design and action of a semiconductor device - the transistor.

About the Author

Anna Sinyavina
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Власов И.А. Косвенные измерения величин в лабораторных исследованиях: физич. практ. / под ред. А.А. Синявиной, Л.С. Хижняковой, С.А. Холиной. М., 2013. 48 с.

2. Давыдов В.В. Теория развивающего обучения. М., 1996. 544 с.

3. Касьянов В.А. Физика. 11 кл. : учебник для общеобразоват. учеб. заведений. 2-е изд., стереотип. М., 2002. 416 с.

4. Кохановский В.П. Основы философии науки : учеб. пособие для аспирантов. 2-е изд. Ростов-на-Дону, 2005. 608 с.

5. Основы философии: учеб. пособие для вузов / отв. ред. Е.В. Попов. М., 1997. 320 с.

6. Федеральный государственный образовательный стандарт общего среднего образования [Электронный ресурс]. URL: http://www.edu.ru/db/mo/Data/d_12/m413.html (дата обращения: 24.02.2017).

7. Физика: 10 класс: базовый и углублённый уровни: учебник для учащихся общеобразовательных организаций / Л.С. Хижнякова, А.А. Синявина, С.А. Холина и др. М., 2014. 400 с.

8. Физика: 11 класс: базовый и углублённый уровни: учебник для учащихся общеобразовательных организаций / Л.С. Хижнякова, А.А. Синявина, С.А. Холина и др. М., 2014. 400 с.


Review

Views: 71


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)