Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

COMPARISON OF EDUCATIONAL STANDARDS FSES HVE AND FSES HE 3+ IN THE DIRECTION OF PREPARATION “PEDAGOGICAL EDUCATION”

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-2-23-31

Abstract

This article describes the characteristic features of the current Federal State Educational Standard of Higher Vocational Education FSES HE 3+ in the direction of preparation "Pedagogical Education". The transformations in the structure of the basic requirements (competencies) on quality of learning outcomes of baccalaureate programs, as well as the requirements (competences) given in its predecessor, the FSES HVE of third generation, are contrasted. It is proved that at the moment the current Federal State Educational Standard of Higher Education (FSES HE 3+) for baccalaureate programs is a basic guarantee of quality standards of domestic higher pedagogical education, which characterizes the qualification of bachelor from the position of academic load, competences and qualification directions of the baccalaureate program "academic bachelor" and "applied bachelor".3

About the Author

Elena Mironchuk
Moscow Region State University
Russian Federation


References

1. Артамонова Е.И. Состояние и проблемы подготовки будущих педагогов к инновационной деятельности // Европа и современная Россия. Интегративная функция педагогической науки в едином образовательном пространстве: материалы Х Международной научной конференции, Париж - Лондон, 10-24 нояб. 2013 г. М., 2013. С. 4-20.

2. Крившенко Л.П., Юркина Л.В. Формирование базовых национальных ценностей в системе общего образования: предварительные итоги // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2016. № 3. С. 16-23.

3. Ломов С.П. Перспективы развития высшего образования в России: тенденции и риски // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 1. С. 113-119.

4. Суздальцев Е.Л. Внедрение новых ФГОС предметной области «Искусство» в систему повышения квалификации учителей // Исследование различных направлений развития психологии и педагогики: сборник статей Международной научно-практической конференции, Самара, 10 янв. 2016 г. в 2 ч. Ч. 2. Уфа, 2016. С. 92-95.

5. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования по направлению подготовки 050100 Педагогическое образование (квалификация (степень) «бакалавр»). Утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации № 788 от 22.12.2009. М., 2009.

6. Федеральный государственный образовательный стандарт высшего образования по направлению подготовки 44.03.01 Педагогическое образование (уровень бакалавриата). Утвержден приказом Министерства образования и науки Российской Федерации от 04. 12. 2015 г., № 1426. М., 2015.

7. Федеральный закон Российской Федерации № 273-ФЗ от 29.12.2012 «Об образовании в Российской Федерации».


Review

Views: 93


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)