Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ORGANIZATION OF STUDENTS’ EDUCATIONAL AND RESEARCH ACTIVITIES IN MATHEMATICS THROUGH THE SYSTEM OF TASKS IMPLEMENTING INTERDISCIPLINARY TIES

https://doi.org/ 10.18384/2310-7219-2017-4-56-63

Abstract

One of the priorities of modern education is the acquisition of research experience by each student. Today schoolchildren must learn to acquire new knowledge independently and apply it in practice. In this regard, the problem is the selection of the educational content, the search for tools and methods for organizing the educational and research activities of students in the educational process. The article is devoted to the problem of organizing students’ research activities. The possibility of organizing such activities in the process of solving interdisciplinary problems is explored.

About the Author

Bakhadur Omar Takhirov
Baku State University
Russian Federation


References

1. Блинова Т.Л., Безматерных Е.В. Реализация межпредметных связей в процессе обучения математике в 10-11 классах физико-математического профиля // Математике в школе. 2016. № 7. С. 28-35.

2. Воронько Т.А. Задачи исследовательского характера // Математика в школе. 2004. № 8. С. 10-24.

3. Далингер В.А. Организация учебно-исследовательской деятельности учащихся в процессе обучения математике // Ученые записки Забайкальского государственного университета. Серия: Физика. Математика. Техника. Технология. 2010. С. 23-28.

4. Клешева И.В. Учебно-исследовательская деятельность учащихся при изучении математики как средство достижения новых образовательных результатов // Мир науки, культуры и образования. 2012. №4 (35). С. 167-171.

5. Кочеткова И.Ю. Учебно-исследовательская деятельность учащихся при изучении курса алгебры средней школы // Математика в школе. 2010. № 6. С. 31-37.

6. Кулагин П.Г. Межпредметные связи в процессе обучения. М., 1982. 192 с.

7. Музинитов Ш.А. Задачи с экономическим содержанием на уроках математики // Математика в школе. 2011. № 10. С. 48-52.

8. Писарев А.В., Татаринов Д.А. Идея равновесия как основа установления межпредметных связей математики и физики // Математика в школе. 2012. № 4. С. 36-43.

9. Самоненко Ю.А., Самоненко И.Ю. Математика в системе метапредметных знаний учащихся // Математика в школе. 2010. № 9. С. 41-45.

10. Фалин Г.И. Преподавание математики в английских школах // Математика в школе. 2003. № 7. С. 45-52.

11. Шиловская А.С. Новая образовательная форма «Метапредмет» // Математика в школе. 2013. № 6. С. 21-24.

12. Driver R., Bell B. Students thinking and leaning of science: A constructivist view // Science in science education. 1986. vol.13. p.443-455.


Review

Views: 89


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)