Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

ASKS WITH COMPLEMENTARY CONTENT AND THEIR DIDACTIC POTENTIAL WITHIN THE FRAMEWORK OF FUTURE TEACHERS’ EDUCATION

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-2-208-216

Abstract

The article focuses on the necessity and possibility of practical implementation of complementarity through the task approach which can be applied to the students’ educational cognitive activity. The term “educational task with complementary content” is defined, its content and scope being disclosed. The structural specificity and didactic potential of the three types of educational tasks with complementary content is described as one of the innovative methods in the field of pedagogical education.

About the Author

Tatyana A. Yuzefavichus
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Вербицкий А.А. Компетентностный подход и теория контекстного обучения. М., 2004. 89 с.

2. Емельянова И.Н. Компетентностная модель обучения: особенности и проблемы оценки качества подготовки специалиста // Педагогическое образование и наука. 2015. № 4. С. 45-50.

3. Пасечник В.В. Подготовка будущего учителя в контексте новой образовательной парадигмы // Педагогическое образование и наука. 2015. № 4. С. 39-42.

4. Светлов В.А. История научного метода : учеб. пособие. М., 2008. 704 с.

5. Свечкарева В.Р. Принцип комплементарности в дихотомическом анализе взаимодействия цивилизаций Запада и Востока // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия: 7. Философия. Социология и социальные технологии. 2008. № 1(7). С. 177-181.

6. Хроменков П.А. Межнаучная коммуникация в интеграции педагогического образования студентов вуза : дисс.. докт. пед. наук. М., 2010. 393 с.

7. Юзефавичус Т.А. Идея комплементарности в педагогике // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 2. С. 39-47.

8. Юзефавичус Т.А. Педагогическая эррология в профессиональной подготовке будущих учителей. Монография. М., 2014. 128 с.


Review

Views: 54


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)