Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE CONDITIONS FOR FORMING AN EDUCATIONAL ART STUDIO ENVIRONMENT

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-2-179-189

Abstract

The article raises the problem of forming an educational environment at pedagogical faculties. The author analyzes the experience of creative studios at Fine Arts and Folk Crafts Faculty of Moscow State Regional University. The article introduces the concept of a "supporting educational environment" that, according to the author, emphasizes the importance of the workshop educational environment in the system of vocational education. Workshop is considered as a supporting educational environment with optimum opportunities for developing professional competencies at an art-pedagogical university. The author analyzes the educational environment of an art studio and indicates a number of important conditions for its formation. In conclusion the importance of a workshop productivity as the main factor determining the quality of education is emphasized.

About the Author

Pavel D. Chistov
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Галкина М.В. Итоговая квалификационная работа студента отделения дизайна костюма как отражение требований и влияния профессионального сообщества // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2014. № 3. С. 61-65.

2. Дерябо С.Д. Диагностика эффективности образовательной среды. М., 1997. 222 с.

3. Ломов С.П. Дидактика художественного образования. М., 2010. 104 с.

4. Хроменков П.А. Готовность студентов педвуза к профессиональной деятельности в развивающей образовательной среде // Наука и школа. 2014. № 2. С. 17-20

5. Хроменков П.А. Развивающая образовательная среда педвуза в условиях межнаучной коммуникации. М., 2013. 196 с.

6. Чистов П.Д. Особенности методов преподавания тонального рисунка в условиях специфики факультета изобразительного искусства и народных ремесел педвуза: дисс.. канд. пед. наук. М., 2004. 190 с.

7. Ясвин В.А. Образовательная среда: от моделирования к проектированию. М., 2001. 365 с.


Review

Views: 93


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)