Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

PRACTICE OF USING E-LEARNING TOOLS IN TEACHING "MODERN TECHNOLOGIES OF WOOD PROCESSING" FOR STUDENTS OF THE FACULTY OF TECHNOLOGY AND BUSINESS

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-2-133-140

Abstract

The article is devoted to practical implementation of e-learning tools into the educational process at the Faculty of Technology and Business. The developed e-learning tool is an electronic guide "Woodworking Power Tools" for the discipline "Modern Technologies of Wood Processing". The author gives the analysis of e-learning tools in order to check its correspondence with psychological-pedagogical principles. The procedure of their application in the educational process is also presented. This article describes the features of e-learning in the educational process and analyses its impact on the level of competencies development.

About the Author

Irina V. Pestova
Moscow State Regional University
Russian Federation


References

1. Беляев М.И., Гриншкун В.В., Краснова Г.А. Технология создания электронных средств обучения. Разработка Института дистантного образования Российского университета дружбы народов : учеб. пособие / М., 2006. 130 с.

2. Лавров Н.Н., Назаров О.В. Профессионально-личностное становление специалиста в вузе: профессиографический и акмеологический аспекты // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Психологические науки. 2012. № 1. С. 111-118.

3. Никуличева Н.В., Хапаева С.С. Электронные учебники: разработка и внедрение. Сборник программ повышения квалификации для работников системы среднего профессионального образования. М., 2015. 72 с.

4. Свистунова Е.Л. Информационные технологии в преподавании дисциплин предметной подготовки студентов факультета технологии и предпринимательства // Вестник московского государственного областного университета. 2013. № 3. URL: http:// elibrary.ru/download/76065957.pdf. (дата обращения: 14.02.2016).


Review

Views: 57


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)