Preview

Moscow Pedagogical Journal

Advanced search

THE EFFECTIVENESS OF TEACHING A FOREIGN LANGUAGE THROUGH OVERCOMING COMMUNICATIVE FAILURES

https://doi.org/10.18384/2310-7219-2016-3-123-129

Abstract

The article considers the problem of overcoming communicative failures which appear in the course of foreign language communication during the educational process that prevent productive formation of a foreign language communicative competence. The author specifies the effectiveness of foreign language teaching based on overcoming communicative failures within a foreign language communicative interaction concerning professionally oriented situations by observing specified conditions and realizing key educational approaches that promote the formation of new properties of students’ knowledge sphere, and the new level of a foreign language communicative competence.

About the Author

Tatyana A. Tantsura
Financial University under the Government of the Russian Federation
Russian Federation


References

1. Борисова И.В. Формирование готовности к осуществлению академической и профессиональной мобильности у бакалавров экономических направлений на занятиях по дисциплине «Иностранный язык» // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2016. № 1. С. 17-26.

2. Вербицкая Т.И. Педагогические условия преодоления психологических барьеров у студентов в процессе обучения иностранному языку: автореф. дис.. канд. пед. наук. Калининград, 2003. 21 с.

3. Вечкина О.В. Коммуникативные неудачи в повседневном речевом общении: автореф. дис.. канд. филол. наук. Саратов. 2010. 22 с.

4. Городецкий Б.Ю. Компьютерная лингвистика: моделирование языкового общения // Новое в зарубежной лингвистике. Вып. 24. М., 1989. С. 5-29.

5. Зубарева Н.С. Коммуникативная неудача как проявление деструкции педагогического дискурса: дис.. канд. филол. наук. Челябинск, 2001. 306 с.

6. Мельничук М.В. Формирование иноязычных умений и навыков у студентов экономических специальностей на основе использования информационных технологий // Многоуровневая языковая подготовка специалистов в высшей школе: проблемы и перспективы развития. Труды IV международной научно-практической интернет-конференции, Ростов-на-Дону, 12-19 мая 2014 г. Ростов-на-Дону. 2014. С. 231-238.

7. Полякова М.Д. Применение деловых игр в процессе обучения английскому языку на неязыковых факультетах вуза // Вестник Московского государственного областного университета. Серия: Педагогика. 2015. № 3. С. 97-105.


Review

Views: 46


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2949-4990 (Print)
ISSN 2949-4974 (Online)