The importance of linguistic philosophy heritage for developing the theory of Russian language teaching in modern school
Abstract
defines the priority areas of teaching students the Russian
language in modern conditions. On the basis of the suggested
philosophical premise the author formulates methodological
rules of organizing students linguistic training aimed
at their successful socialization. These methodological rules
prove the idea of a correlation existing between the quality of
students Russian language training and their ability to solve
situational tasks on the base of real language practice.
References
1. Алефиренко Н.Ф. Современные проблемы науки о языке: Учеб. пособие. 2-е изд. М., 2009. 416 с.
2. Амирова Т.А. История языкознания / Т.А. Ами- рова и др.; под ред. С.Ф. Гончаренко. М., 2003. 672 с.
3. Бахтин М.М. Эстетика словесного творчества /сост. С.Г. Бочаров. М., 1979. 424 с.
4. Богин Г.И. Тексты, возникшие в ходе языковой игры // Филология - Philologica. Краснодар, 1998. № 14. С. 29-34.
5. Гаспаров Б.М. Язык, память, образ. Лингвистика языкового существования. М., 1996. 352 с.
6. Звегинцев В.А. Язык и лингвистическая теория. М., 2001. 248 с.
7. Касавин И.Т. Текст. Дискурс. Контекст. Введение в социальную эпистемологию языка. М., 2008. 544 с.
8. Философия науки: общие проблемы познания: Хрестоматия / Ред.-сост. Л.А. Микешина. М., 2005. 992 с.
9. Хроленко А.Т. Основы лингвокультурологии/ А.Т. Хроленко; под ред. В.Д. Бондалетова. 2-е изд. М., 2005. 184 с.