Teachers error-awareness competence as a pedagogical phenomenon
Abstract
and methodological stage of the study which considers the
problems of teachers error-awareness competence as a
pedagogic phenomenon. The nature, features and generic
difference of this pedagogic phenomenon are identified. The
nature of error-awareness competence is presented in the
context of teachers work. The idea to improve pedagogical
education through its self-organization by qualified teachers
in the process of getting knowledge about some professional
and pedagogical mistakes in order to form the error-awareness
competence is discussed.
References
1. Колбасова Л.О. Профессиональная компетент- ность (Социально-философский анализ): Авто- реф. дис. канд. филос. наук. Чебоксары, 2009. 20 с.
2. Колесникова И.А., Титова Е.В. Педагогическая праксеология. М., 2005. 256 с.
3. Кузьмина Н.В. Профессионализм личности пре- подавателя и мастера производственного обуче- ния. М., 1990. 119 с.
4. Никулина И.В. Аутопсихологическая компетен- тность преподавателя высшей школы // Вестник СамГУ, 2010. № 1 (75). С. 186-191.
5. Равен Джон. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация / Пер. с англ. М., 2002. 396 с.
6. Рыбалкин Н.Н. Философия безопасности: Учеб. пособие. М., 2006. 296 с.
7. Суббето А.И. Онтология и феноменология педа- гогического мастерства. Тольятти, 1999. 208 с.